Sponsored Links

Monday, June 02, 2014

"Pada satu pagi,saya terdetik untuk berhijab"-Raja Azmi

19:43

"Pada satu pagi,saya terdetik untuk berhijab", itu yang dinyatakan oleh Raja Azmi selepas mengeluarkan kenyataan kontroversi tentang isu tudung.

"Saya mula baca Al-Quran, Solat sunat dan Tahajud selama 3 hari dan 3 malam, dan pada satu pagi, saya terdetik untuk berhijab."

Raja Azmi pernah mengeluarkan kenyataan kontroversi dengan mempersoalkan dakwaan wanita tidak bertudung akan masuk neraka.

Google Image: Raja Azmi
Dia yang membuat penampilan pertama itu, ketika dijemput menjadi tetamu undangan di dalam program HLive terbitan Astro.

Bagaimanapun Raja Azmi tetap dengan dakwaan yang menyatakan seseorang wanita yang tidak bertudung itu tidak semestinya akan masuk neraka, kerana itu semua adaah ketentuan Allah.

Raja Azmi juga menyatakan yang keputusan untuk berhijab adalah bukan sementara waktu. Malah dia akan sentiasa mendalami ilmu agama.

Tentang isu wanita bertudung kurang mendapat publisiti, ini jawapan Raja Azmi, " Saya akan terus bekerja macam biasa. Saya tidak percaya artis bertudung susah cari makan. Ini semua rezeki Allah."

Alhamdulillah dan tahniah Raja Azmi di atas keputusan untuk berhijab dan berhijrah. Apa yang penting, hijrah tersebut adalah mestilah secara menyeluruh. Luar dan dalam.

Written by

Breaking News brings to you the latest News, Entertainment, Economy, Political dan Info from Malaysia and around the Globe

0 comments:

Post a Comment

 

© 2013 Breaking News. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top